Посольство України у Грецькій Республіці

, Київ 04:21

Торгово-економічне співробітництво між Україною та Республікою Албанія

Інформаційна довідка

За даними Державної служби статистики України у 2016 р. товарообіг товарами між Україною та Албанією склав $29,8 млн., з яких експорт становив $26,0 млн., імпорт - $3,8 млн. Позитивне для України сальдо становило $22,2 млн.

За січень – березень 2017 р. обсяг товарообігу між Україною та Албанією становив $7,1 млн.: експорт – $5,6 млн. (70% відповідного періоду 2016р.), імпорт - $1,5 млн. (229,4% до березня 2016р.). Позитивне для України сальдо становить $4,1 млн.

Показники двосторонньої торгівлі товарами

за даними Держстату України, тис. дол. США

 

2015

2016

+/-тис.дол.США

Зміни, +/-%

Товарообіг

27791.2

29782.6

1991.4

+ 107.2

Експорт

24850.1

26 001.8

1151.7

+ 104.6

Імпорт

2941.1

3 780.8

839.7

+ 128.5

Сальдо

21909.0

22221.0

312

+ 101,4

 

Основу експортних поставок з України в Албанію складають:

-         добрива  - $7,9 млн. (30,4%від загального експорту);

-         цукор і кондитерські вироби з цукру - $7,01 млн. (27,2%);

-         жири та олії – $2,8 млн. (10,6%);

-         зерновi культури - $0,9 млн. (3,4%);

Головними імпортованими товарами є :

-         чорні метали – $2,6 млн. (67,4,0%);

-         взуття –  $0,8 млн. (22,5%);

-         одяг – $0,46 млн. (40,3%).

Аналізуючи структуру експортно-імпортних операцій, можна відзначити відсутність суттєвих коливань обсягів основних складових українського експорту, а це добрива (30,4%), цукор і кондитерські вироби з цукру  (27,2%) та жири й олії тваринного або рослинного походження (10,6%). 

Показники двосторонньої торгівлі послугами

 

АЛБАНIЯ 

Експорт

Імпорт

Сальдо +/-

Обсяг звітного періоду, тис.дол. США

У % до відповідного періоду попереднього року

Питома вага, у % до загального обсягу країни

Обсяг звітного періоду, тис.дол. США

У % до відповідного періоду попереднього року

Питома вага, у % до загального обсягу країни

Транспортні послуги

123,3

138,0

19,9

-

-

-

123,3

Послуги, пов’язані з подорожами

15,2

98,7

2,4

297,7

17208,1

98,6

-282,5

Послуги зі страхування

1,1

34,9

0,2

-

-

-

1,1

Послуги у сфері телекомунікації, комп’ютерні та інформаційні послуги

470,0

102,7

75,9

4,3

301,4

1,4

465,7

Разом

619,6

108,6

100,0

302,0

5327,0

100,0

317,5

 

За оцінками представників українських та албанських ділових кіл існують всі можливості для подальшого розширення взаємної співпраці в різних сферах.

Зокрема, албанські підприємства зацікавлені у експорті з України чорних металів та виробів з них (плоский прокат, прутки, профілі, дріт, бруски, фітінги з заліза тощо), мінеральних добрив, сільгосппродукції (пшениця, кукурудза, олія соняшникова), нафти та нафтопродуктів.

На розгляд албанської сторони на постійній основі передаються комерційні пропозиції, що надходять від українських компаній.

Водночас, потребують усунення певні перешкоди на шляху економічного співробітництва між двома країнами.

Незважаючи на потенційні можливості в розвитку економічних відносин з Україною та великі інвестиції, що були направлені Євросоюзом та США на розбудову Албанії, на сьогодні основною проблемою недостатньої активності з розвитку торговельно-економічних відносин продовжує залишатися певне небажання окремих українських підприємств співпрацювати з підприємницькими структурами РА через традиційно “негативний” імідж цієї країни, як фінансово неспроможної, а її підприємців – як таких, що не дотримуються ділових правил.

Українські експортери вимагають більших гарантій стосовно оплати за поставлену продукцію. Крім того, на шляху розвитку двостороннього економічного співробітництва наявні інші суб’єктивні фактори. Так, досвід відповідних звернень албанських підприємців до українських виробників та відомих компаній-посередників з продажу зазначеної продукції показує, що албанським підприємцям пропонували здійснювати такі закупки через низку посередників, зокрема, через компанії, що зареєстровані в офшорних зонах, а також пропонували ціни, які значно перевищували середні ціни на таку продукцію на світових ринках.

  

Червень 2017 року